• יו"ר: פרופ' דמטריוס קרוסיס
  • מזכיר: ד"ר רוני מילוא
  • גזבר: ד"ר עדי וקנין
חדשות

מרכז שיקומי להשלמת הטיפול בחולי טרשת נפוצה ייפתח בקרוב ב"ברזילי"

במחלקה הנוירולוגית ב"ברזילי" מוצע מודל טיפולי רב תחומי במחלה כדי לספק מעטפת טיפולית העונה על כל צורכי החולים

טרשת נפוצה. "ככל שנקדים את הטיפול הנכון בחולים, בהלימה למצבם ולפרופיל הרפואי שלהם, נצמצם נכות". צילום: אילוסטרציה

בבית החולים ברזילי באשקלון עומד להיפתח בקרוב מרכז שיקומי חדש להשלמת הרכיב המרכזי בטיפול השיקומי המקיף בחולי טרשת נפוצה. הוא אמור לשרת את אזור הנגב המערבי.

על הקמת המרכז מסרה סגנית מנהל בית החולים, הנוירולוגית ד"ר גילי גבעתי, ביום עיון לחולי טרשת נפוצה מתושבי הדרום שנערך ב"ברזילי" לפני כשבועיים. הוא אורגן על ידי המחלקה הנוירולוגית ב"ברזילי" עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה ובחסות חברת רוש.

ביום העיון הוצגו חידושים בטיפול במחלה וכן על חשיבות הפעילות הגופנית והתאמת הדיאטה לחולה. בין הנושאים האחרים שהועלו: מיניות והפרעות קוגניטיביות, תפקידה של האחות בצוות המטפל בחולים ועל הקשר שבין גוף לנפש.

נושא נוסף שהוצג: הגישה החדשה מצד המוסד לביטוח לאומי למיצוי זכויותיהם של הלוקים במחלה, שהושגה בזכות האגודה לטרשת נפוצה בהנהלת ג'נין ווסבורג וד"ר רון מילוא, יו"ר הוועדה הרפואית המייעצת של האגודה.

לשם כך חובר טופס זכויות מפורט הכולל את כל הליקויים האפשריים בפעילות יום-יום הנגרמים עקב המחלה. הטופס אושר לשימוש במוסד לביטוח לאומי ומהווה כלי עזר גם לרופא המטפל המתבקש לפרט את מירב הליקויים שמהם סובל החולה והן לחברי הוועדות הרפואיות המקבלים באמצעות הטופס תמונה כוללנית על מצב החולה, כולל תסמינים חבויים כמו עייפות, דיכאון, הפרעות בסוגרים או ליקויים קוגניטיביים אשר עד לאחרונה כמעט שלא זכו להתייחסות בוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי.

באגודה לטרשת נפוצה רשומים 4,900 חולים מבין כ-6,000 החולים בישראל. האגודה מעניקה להם תמיכה בקבוצות תמיכה, מעמידה לרשותם קו סיוע חם, ייעוץ בתחומים שונים והלוואות. כמו כן היא מארגנת ימי עיון, מכשירה סטודנטים לעבודה סוציאלית מהמוסדות האקדמיים ברחבי הארץ גם לשם ליווי החולים ומשפחותיהם לטיפולים פרטניים לאורך תקופת לימודיהם. כן דואגת האגודה לייצוג החולים מול משרדי ממשלה, קופות החולים והביטוח הלאומי.

מנהל המחלקה הנוירולוגית בברזילי, ד"ר רון מילוא, הציג מודל טיפול רב תחומי במחלה המיושם בבית החולים. צוות המטפלים מגיע ממקצועות בריאות שונים כדי לספק מעטפת טיפולית כוללנית העונה על כל צורכי החולים.

נושאים קשורים:  ד"ר רון מילוא,  המרכז הרפואי "ברזילי",  טרשת נפוצה,  מרכז שיקומי לחולי טרשת נפוצה,  חדשות
תגובות