• יו"ר: פרופ' דמטריוס קרוסיס
  • מזכיר: ד"ר רוני מילוא
  • גזבר: ד"ר עדי וקנין
פינגולימוד

הערכת בטיחות ויעילות הטיפול התרופתי הפומי בטרשת נפוצה

במחקר שנערך, ניתן היה לתפוס את שיעורי היעילות של הטיפול באוכלוסייה שנחקרה אך לא ניתן היה להכליל את תוצאות המחקר לכלל האוכלוסייה הסעודית

19.12.2019, 18:19
נטילת תרופות. אילוסטרציה

מטרת המחקר הייתה להעריך היעילות ופרופיל הבטיחות של תרופות חדשות המשנות מחלה (פינגולימוד, טריפלונומיד ודימתיל פומאראט) בבית חולים מקומי בריאד, ערב הסעודית.

המחקר שנערך היה מחקר עוקבה רטרוספקטיבי אשר ניתן לו אישר של מועצת הבדיקה המוסדית בדצמבר 2015. המחקר נערך במרכז המחקר הרפואי המלך אבדולאליז בריאד, ערב הסעודית. נאספו משתנים דמוגרפים (גיל, מין, הופעת המחלה ומשך הטיפול התרופתי), משתנים קלינים (תופעות לוואי של התרופות וממצאים הדמיתיים), בנוסף לתדירות הישנות המחלה בשנה.

57 רישומים של חולים נאספו מבית המרקחת ונכללו באנליזה. שמונה מטופלים אשר טופלו עם טריפלונומיד, 5 מטופלים עם דימתיל פומאראט ו-44 מטופלים עם פינגולימוד נרשמו למחקר. הגיל הממוצע של המטופלים היה 32.5 כאשר 63% מתוכם נשים. שיעורי הישנות המחלה השנתיים עמדו על 0.24, 0.34 ו-0.5 למטופל, לאלה שנטלו פינגולימוד, דימתיל פומאראט וטריפלונומיד בהאתאמה. לימפופניה (91.4%), נויטרופניה (23%) ובראדיקרדיה (16%) היו תופעות הלוואי הכי נפוצות שדווחו תחת טיפול עם פינגולימוד.

תוצאות המחקר יכלו לתפוס את שיעורי היעילות של הטיפול באוכלוסייה שנחקרה כמו גם את שיעורי תופעות הלוואי. עם זאת, לא ניתן להכליל תוצאות אלה לכלל האוכלוסייה הסעודית.

מקור: 

Turaiki, A.M.A. et al, (2019) SMJ doi: 10.15537/smj.2019.11.24630

נושאים קשורים:  פינגולימוד,  טריפלונומיד,  דימתיל פומאראט,  טרשת נפוצה,  מחקרים
תגובות